Kompleksowy przegląd samochodu przed zakupem
Przegląd samochodu przed zakupem zaczynamy od jazdy próbnej weryfikującej wstępnie stan techniczny auta podczas warunków drogowych:
- przyspieszanie – test pracy silnika, układu napędowego oraz zawieszenia,
- hamowanie – test układu hamulcowego oraz zachowanie zawieszenia,
- zmiana biegów – test pracy skrzyni biegów automatycznej bądź manualnej,
- normalna jazda – praca zawieszenia, czy auto nie ściąga w którąś ze stron,
- Przejazd testowy odbywa się po równej oraz nierównej nawierzchni w celu dokonania wnikliwej oceny pracy zawieszenia oraz układu napędowego i wydechowego.
Sprawdzamy również funkcjonowanie elementów komfortu wnętrza – działanie nawiewu powietrza, ogrzewanie, radio, szyby, spryskiwacze, oświetlenie itd. Oceniamy też hałas w kabinie pochodzący z zawieszenia czy silnika oraz układu wydechowego w normie i poza normą.
W serwisie dokonujemy oględziny zewnętrzne pod kątem uszkodzeń, stan oświetlenia, stan płynów eksploatacyjnych, stan instalacji elektrycznej.
Sprawdzamy również stan podzespołów podwozia, silnik, skrzynia biegów oraz zawieszenie. Sprawdzamy również kompleksowo całe podwozie pod kątem wycieków, w szczególności układ napędowy ze skrzynią biegów i układ hamulcowy, stan całego zawieszenia, stan powłoki antykorozyjnej i inne zauważone uszkodzenia bądź nieprawidłowości np. ślady napraw powypadkowych. Na koniec wykonujemy test komputera oraz pomiar grubości powłoki lakierniczej.
Po zakończonym przeglądzie samochodu przed zakupem sprawdzamy historię serwisową samochodu na podstawie numeru nadwozia. Informujemy o ewentualnych naprawach lub czynnościach serwisowych czekających nabywcę w najbliższej przyszłości. Przedstawiamy zakres prac do wykonania wraz z kosztorysem. Czasem wręcz odradzamy zakup w przypadku aut po ciężkich wypadkach bądź też niefachowo naprawionych.