Geometria kół

GEOMETRIA KÓŁ – KIEDY NALEŻY SPRAWDZIĆ ZBIEŻNOŚĆ KÓŁ?

  • gdy pojazd skręca, pomimo neutralnej pozycji kierownicy
  • gdy pojazd ściąga w którąś stronę
  • gdy opony zużywają się nieregularnie
  • gdy uderzyłeś kołem w przeszkodę
  • gdy chcesz, by nowe opony służyły Ci przez długie lata

DLACZEGO ZAWSZE WARTO POPRAWNIE USTAWIĆ ZBIEŻNOŚĆ KÓŁ:

Poprawienie ułożenia kół ma bezpośrednie przełożenie na Twoje bezpieczeństwo – prostsze kierowanie pozwoli na utrzymanie toru jazdy bez zbędnego wysiłku, oraz umożliwi uzyskanie maksymalnej przyjemności z prowadzenia auta. Co więcej, prawidłowa geometria kół pozwala ograniczyć zużycie opon oraz zmniejszyć spalanie, a to bez wątpienia przełoży się na większe oszczędności w Twoim portfelu.

Geometrię kół wykonujemy na najnowszym urządzeniu firmy Hoffman w technologii 3D oraz w systemie camer CCD. Dzięki temu urządzenie to ma dużo większe możliwości pomiarowe i regulacyjne; ma bardzo wysoką dokładność i szybkość pomiaru. Firma Hoffman została wyróżniona i nagrodzona za to urządzenie na targach branżowych w Essen 2

NA CZYM POLEGA ZABIEG POPRAWY GEOMETRII KÓŁ?

Najważniejszym i najczęściej ustawianym parametrem geometrii jest zbieżność. Jest to zależność wzajemnego ustawienia kół przednich i tylnych. Gdy patrzymy na auto z góry, może nam się wydawać, że są one ustawione do siebie całkowicie równolegle. Jednak w rzeczywistości tak nie jest i kąt zbieżności wynosi mniej więcej od +3 do –3 stopni. W przypadku dodatniego mówimy, że koła są zbieżne, przy ujemnym, że rozbieżne.
Zbieżność jest często jedynym parametrem możliwym do wyregulowania w nowoczesnych samochodach. Zbieżność decyduje o stabilności przy jeździe na wprost oraz o zużyciu opon i oporach toczenia.
Kolejnym parametrem geometrii jest kąt pochylenia kół. Aby zrozumieć, czym jest, należy spojrzeć na samochód z przodu. Przedłużenie kształtu kół powinno utworzyć ramiona wysokiego trójkąta równoramiennego. Kąt pomiędzy kołami może wahać się od + 10 do – 10 stopni. Jeśli koła są pochylone górną krawędzią do środka samochodu, to kąt jest ujemny, czyli ustawiony jest tzw. negatyw. Jeśli koła przypominają bardziej kształt litery V, to jest to pozytyw (kąt dodatni)

Kąt wyprzedzenia zwrotnicy jest parametrem wpływającym w znacznej mierze na stabilność auta przy jeździe na wprost, Jest to kąt, jaki tworzy sworzeń zwrotnicy z prostą pionową prostopadłą do powierzchni jezdni mierzony wzdłuż osi poprzecznej samochodu.

Zabieg kontroli ustawienia geometrii najlepiej przeprowadzać po sezonie zimowym gdy z dróg zniknie już lód.

Opinie naszych klientów

Krzysztof Grajzer

"No cóż serwisuję swoje volvo w tym warsztacie w zasadzie od początku od jego istnienia, co prawda mam starą V40 ale staram się onią dbać i gdyby nie ten serwis napewno nie była byc tak dobrym stanie..."

Damian Urban

"Profesjonalizm!!! Szacun za obsługę klienta!!"

Mikołaj Krawczyk

"Serwis bardzo dobry, jak na razie mnie nie zawiedli jestem tu już kolejny raz."
Powrót do góry